Liečba

Liečbou sa snažíme vyliečiť, alebo aspoň zmierniť pacientove príznaky vyplývajúce z ochorenia. Účinok daného postupu nikdy nie je možné 100% zaručiť. Okrem práce lekára záleží aj na spolupráci pacienta, jeho kondícii, disciplíny, stavu tkanív. Dôležitými kritériami úspechu sú aj pridružené ochorenia a stupeň poškodenia . Našou snahou je priblížiť pacientovi vyhliadky, vysvetliť ďalší  postup a niekedy aj názorne ukázať.

Konzervatívna liečba

Konzervatívna, t.j. neoperatívna liečba, je štandardom v ortopédii. Pacienta liečime pomocou medikamentovnajmodernejšími prístrojmi:

Rázová vlna výkon 5 Bar

Rázová vlna predstavuje moderný spôsob liečby zvukovou vlnou, ktorá pri prieniku tlmí zápalové procesy a urýchľuje regeneráciu tkanív. Výhodou je rýchly efekt a minimálne riziko.
S týmto typom terapie máme  10 ročné skúsenosti. Rázové vlny aplikuje lekár.

Indikovaná je k liečbe hornej a dolnej pätovej ostrohy, skokanského kolena, liečbe kalcifikátov, ľahkých foriem subakromiálneho impingementu ramena, trochanterickej burzitídy, poškodenia Achilovej šľachy, liečbu pakĺbov a bolestí chrbtice. Liečba porúch erekcie.

Hypermagnet 3.5 tesla - jeden z dvoch prístrojov na Slovensku

Unikátny prístroj s top výkonom  3.5 tesla. Pôsobí antiflogisticky, redukuje edem v mäkkom tkanive a kosti.

Indikovaná liečba myogelóz, opuchov po úrazoch, pri reumatoidnej artritíde, Bechterewovej chorobe, liečbe zlomenín, hematómov, ťažkých artróz veľkých kĺbov pri nemožnosti operačnej liečby, urýchlenie liečby paretickej končatiny a stuhlosti kĺbov.

ortopedická ambulancia Robert Opáth

Vysokovýkonný laser 12 W

Laser zlepšuje hojivosť tkanív stimuláciou reparačných procesov a zvýšením vaskularizácie tkanív na bunkovej úrovni.
Je vhodný k liečbe syndrómu karpálneho a tarzálneho tunela, artróze malých kĺbov, radikulopatie, úponových bolestí ako oštepársky a tenisový lakeť a  ochoreniach jabĺčka.

Elektroliečba

Prienik EL prúdu rôznej frekvenie a intenzity urýchľuje hojenie a umožňuje zapracovanie medikamentu do postihnutých tkanív.

Ultrazvuk

Prístroj generuje vlny o frekvencii nad 20 000 HZ, ktoré sa rozdielne absorbujú vo forme vibrácii v tkanivách. Pozitívne vplývajú na hojenie zápalových a poúrazových stavov na rôznych častiach tela.

Kryoterapia

Ošetrovanie zapálených a poranených tkanív chladom.

Protetická liečba - v našej ambulancii sa nachádza merné miesto pre meranie ortopedických pomôcok na mieru. Vyškolený protetik spoločnosti NEOPROT každý utorok nameria a zrealizuje ortopedické pomôcky v požadovanej kvalite.

Operačná liečba

Operačná liečba sa najčastejšie realizuje po vyčerpaní všetkých ostatných možností. Predstavuje zásah do integrity pacienta v lokálnej alebo celkovej anestéze. Zákroky vykonávame otvorene aj artroskopicky

Ročne odoperujeme okolo 700 pacientov najmä na JCH v Bánovciach nad Bebravou. Operácie vyžadujúce viacdňovú hospitalizáciu na ortopedickom oddelení Nemocnice v Topoľčanoch

Na jednodňovej chirurgii v Bánovciach nad Bebravou vykonávame tieto druhy zákrokov:

• Artroskopia kolena - zákrok na ošetrenie meniskov chrupaviek, plík, myšiek, porúch dráhy jabĺčka a iných problémov. Pomocou artroskopu vo vodnom prostredí, doba trvania 30 minút, anestézia celková alebo spinálna, doba pobytu na lôžkovom oddelení 12 hodín. Doba PN u fyzicky pracujúcih jedincov je priemerne 4 týždne.
  • Artroskopia ramena - zákroky na ošetrenie impingementu, lezie bicepsu labra, rotatorovej manžety. Doba trvania 30 - 60 min.. Doba pobytu na oddelení 12 hodín. Anestézia celková, poloha na boku. PN podľa druhu zákroku. U fyzicky pracujúcich 4 - 8 týždňov.
  • Artroskopia zápästia s 3 mm optikou na ošetrenie impingementu, synovitídy poškodení chrupavky , lézie TFCC. Anestézia celková.Doba trvania zákroku 20-40minút.PN priemerne mesiac .
  • Artroskopia členka (predná, zadná) - umožňuje odstránenie synovitídy , predného a zadného impingementu, osteochondrálnych defektov. Anestézia celková alebo spinálna .Trvanie zákroku  30minút .PN v priemere 4 týždne.
  • Artroskopia lakťa - artroskopické ošetrenie synovitídy a voľných kĺbových teliesok.Trvanie zákroku 30minút .Anestézia celková. PN mesiac .
  • Artroskopické ošetrenie pätovej ostrohy - artroskopické znesenie výrastku na päte a preťatie plantárnej fascie. Doba zákroku 40 minút, PN 10 týždňov.
  • Ošetrenie skákavého prsta - preťatie škrtiaceho pútka na šľache ohýbača, lokálna anestézia, doba trvania 5 minút, PN cca 3 týždne.
  • Ošetrenie syndrómu karpálneho tunela - uvoľnenie utlačeného stredového nervu v dlani, lokálna anestézia, doba trvania 10 minút, PN u fyzicky pracujúcich 2 mesiace (nevhodné pre pacientov trvalo chodiacich na barlách).
  • Ošetrenie Dupuytrenovej kontraktúry - odstránenie kontrahujúcej sa štruktúry z dlane ruky, lokálna alebo celková anestézia, doba trvania podľa rozsahu, PN cca 10 - 60 dní.
  • Déza - znehybnenie malých kĺbov nohy alebo ruky. Doba trvania cca 10 - 20 minút, PN 6 - 8 týždňov.
  • Operácia búrz nad kĺbmi v rôznych častiach tela, anestézia lokálna. Doba trvania 5 - 20 minút, PN 10 - 20 dní.
  • Operácia laterálnej alebo mediálnej epikondylitídy - ide o presuny svalových úponov s revíziou časti kĺbu, niekedy s uvoľnením alebo transpozíciou lakťového nervu. Doba trvania 10 - 30 minút, celková alebo lokálna anestéza. PN cca 2 mesiace.
  • Operácia vybočeného palca nohy (hallux valgus) - zmena tvaru palca alebo chodidla prepílením kosti s následnou fixáciou osteosyntetickým materiálom alebo bez nej, niekedy sadrová fixácia. Celková alebo lokálna anestéza, PN cca 3 -12 týždňov.
  • Operácia kladivkového prsta nohy - zmena tvaru prsta zásahom do kosti. Lokálna anestézia. Doba trvania 5 minút, PN 4 týždne.
  • Operácia priečne plochej nohy - zmena tvaru priečnej klenby prepílením kosti. Doba trvania cca 10 - 30 minút. Lokálna anestézia. PN cca 6 týždňov.
  • Redres - rozcvičenie stuhnutého ramena alebo iných kĺbov v celkovej anestéze. Doba zákroku do minúty. PN cca 4 týždne.
  • Odstraňovanie osteosyntetického materiálu - podmienky podľa typu a rozsahu.
  • Operácia De Querveinovej choroby - uvoľnenie šliach na zápästí. Doba trvania do 10 minút. PN cca 3 týždne.
  • Operácia Mortonovej neuralgie - doba trvania zákroku 10 minút, PN cca 4 týždne.